poniedziałek, 13 lipca 2015

22-23 VIII 2015 sobota - niedziela

OŁAWA - TRESTNO - WROCŁAW

Dwudniowe przejscie szlakiem Via Regia. Rocznicowe. Z okazji dziesiątej rocznicy otwarcia pierwszego w Polsce odcinka Drogi św. Jakuba, Drogi Dolnośląskiej, czyli 10-lecia powstania szlaku.


DZIEN 1 Sobota 22 sierpnia 2015: Olawa - Trestno - ok. 23 km

Rozpoczęcie msza św. o godz. 9.00 w kosciele pw. sw.Piotra i Pawla

9.30 Wyjscie na trase bezposrednio po mszy sw. Dotarcie do Trestna ok. godz. 18.00 i tam nocleg w swietlicy wiejskiej obok kosciola.

Nocleg w Trestnie jest glownie dla osob spoza Wroclawia. Wroclawianie moga rowniez skorzystac z noclegu albo udac sie do swych domow we Wroclawiu i powrocic nazajutrz rankiem do Trestna.


DZIEN 2 Niedziela 23 sierpnia 2015: Trestno - Wrocław Pilczyce.

Przez Wroclaw az do siedziby stowarzyszenia Przyjaciele Dróg Świętego Jakuba w Polsce przy ul.Legnickiej i do Pilczyc.

8.00 Wyjście na trasę (po śniadaniu o 7.30)

8.30 Wrocławianie, którzy nocują we własnych domach dołączają od pętli autobusowej Opatowice - autobus 120 z Galerii Dominikańskiej.

Msza św. na zakończenie w Katedrze (lub innym kościele wrocławskim)


Kolejne akcje Wrocławskiego Klubu Przyjaciół Camino:


9 wrzesnia 2015 sobota: BUEN CAMINO w kawiarni ELITE oraz w RADIO RODZINA

Blizsze szczegoly wkrotce.


12-13 wrzesnia 2015 sobota-niedziela: WROCŁAW PILCZYCE - ŚRODA ŚL. - LEGNICA

Dwudniowe przejście szlakiem Via Regia. Rocznicowe. Z okazji dziesiątej rocznicy otwarcia pierwszego w Polsce odcinka Drogi św. Jakuba, Drogi Dolnośląskiej, czyli 10-lecia powstania szlaku. Szczegóły wkrótce.



28 IX 2015 poniedzialek - 11 X 2015 niedziela

MARIENTHAL - PRAGA - SVATA HORA

Kontynuacja kwietniowej pielgrzymki z Wroclawia do Marienthalu szlakiem Via Regia.

Ze wzgledu na koniecznosc rezerwacji noclegow na te pielgrzymke trzeba sie bedzie zapisac.

Svata Hora to czeska Czestochowa (Swieta Gora) ze znanym na swiecie sanktuarium maryjnym. A ze znajduje sie ona zaledwie 60 km za Praga, zatem logiczne bylo aby pierwotny projekt pielgrzymki MARIENTAL - PRAGA rozszerzyc o to swiete miejsce, to tylko trzy dni drogi dluzej.

Ponizej zdjecie klasztoru Mariental, gdzie w niedziele 27 wrzesnia 2015 rozpoczniemy nasza pielgrzymke.



Ponizej zdjecie panoramiczne Svatej Hory, celu naszej pielgrzymki.


DZIEN 1 - Poniedzialek 28 wrzesnia 2015 MARIENTHAL - HIRSCHFELDE

Wyjazd rankiem ok. godz. 7.00 (dokladny czas bedzie tu podany) pociagiem z Dworca Glownego lub stacji Wroclaw Nowy Dwor.

W Goerlitz przesiadamy sie na pociag (ZVON), ktory dowiezie nas do stacji Krzewina Zgorzelecka czyli niemal do samego Marienthalu.

Po godzinie pieszej wedrowki (ale tylko 2 km) docieramy do klasztoru Marienthal. Tam spedzamy ok. 2-3 godziny i ok. godz. 15.00 wyruszamy na ok. 9 km spacer brzegiem Nysy Luzyckiej do miejscowosci Hirschfelde, gdzie mamy zaplanowany pierwszy nocleg w albergue na szlaku sw.Jakuba.


DZIEN 2 - Wtorek 29 wrzesnia 2015 HIRSCHFELDE - ZITTAU - HRADEK NAD NISSOU

DZIEN 3 - sroda 30 wrzesnia HRADEK NAD NISSOU - KRISTOFOVO UDOLI

DZIEN 4 - czwartek 1 pazdziernika KRISTOFOVO UDOLI - CESKY DUB

DZIEN 5 - piatek 2 pazdziernika CESKY DUB - BAKOV nad JIZEROU

DZIEN 6 - sobota 3 pazdziernika BAKOV nad JIZEROU - MLADA BOLESDLAV

DZIEN 7 - niedziela 4 pazdziernika MLADA BOLESLAV - BENATKY

DZIEN 8 - poniedzialek 5 pazdziernika BENATKY - STARA BOLESLAV

DZIEN 9 - wtorek 6 pazdziernika STARA BOLESLAV - PRAGA 1

DZIEN 10 - sroda 7 pazdziernika PRAGA 1 - PRAGA 2

DZIEN 11 - czwartek 8 pazdziernika PRAGA 2 - SVATA1

DZIEN 12 - piatek 9 pazdziernika SVATA1 - SVATA 2

DZIEN 13 - sobota 10 pazdziernika SVATA2 - SVATA 3

DZIEN 14 - niedziela 11 pazdziernika SVATA3 - Powrot


Informacje o tej pielgrzymce beda sie tu pojawialy stopniowo, coraz bardziej szczegolowe, zapraszam wiec do czestego zagladania. Zapisy na te pielgrzymke przyjmuje emailem lub telefonicznie. Data zapisu bedzie miec o tyle wazne znaczenie, gdyz prawdopodobnie trzeba bedzie ograniczyc liczbe chetnych do 15 osob.

I jak zwykle kazdy pielgrzym idzie wylacznie na swoja wlasna odpowiedzialnosc, zabiera ze soba karimate i spiwor, ale nie niesie namiotu!!

Adres emailowy moj to pa1pe2te3rr4@gmail.com (odrzuc cyfry). Moj telefon jest znany caminowiczom i zamieszczany jest w biuletynie wrocamino.pl

LISTA OSÓB już zapisanych

1. Teresa BEKIER z Legnicy

2. Jacek GÓRAL z Poznania

3. Pawel PETER z Wrocławia

4. Zbigniew SAWICZ z Chorzowa


Link tymczasowy


niedziela, 26 kwietnia 2015

27 IV 2015 poniedziałek
godz. 7.00 Odlot z Wrocławia do Lourdes

Camino Aragones, Frances i Portugues:
LOURDES - SANTIAGO de COMPOSTELA - FATIMA

www.peterpawel.pl

Pod powyższym adresem będzie można śledzić naszą pieszą pielgrzymkę z Lourdes do Santiago de Compostela i później do Fatimy. Dla niektórych to jeszcze nie będzie koniec... Szczegóły pod powyższym linkiem.

Natomiast pod linkiem poniżej okolicznościowa piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=gOxnrz_oed8

sobota, 18 kwietnia 2015

25 IV 2015 sobota

godz. 18.00

Spotkanie Grupy Przyjaciół Szlaku św.Jakuba
w kościele pw.św.Maksymiliana Marii Kolbego

Program

18.00 Msza św. w kościele i błogosławieństwo pielgrzymów oraz poświęcenie spakowanych plecaków.

18.45 Spotkanie w sali nr 5 budynku Plebanii. W programie:

- Slajdy i opowieść z drogi WROCŁAW - MARIENTHAL

- Informacja o pieszej pielgrzymce z LOURDES do FATIMY przez SANTIAGO de COMPOSTELA

poniedziałek, 13 kwietnia 2015

18 IV 2015 sobota

Spotkanie w DA Maciejowka

Program

16.00 Msza św. w kościele uniwersyteckim.

16.45 Spotkanie w sali DA Maciejówka przy ul.Szewskiej (150 m od kościoła).

Prelekcję pt."To nie droga jest trudnością, to trudności są drogą" poprowadzi Karolina MOLENDZKA. Jak zwykle ze zdjęciami i slajdami.

środa, 8 kwietnia 2015

9 IV 2015 środa godz.7.30

WROCŁAW - MARIENTHAL - 220 km

OŚMIODNIOWE piesze przejście szlakiem Jakubowym Via Regia


Opis i zdjęcia w zakładce PIELGRZYMKI/PRZEJŚCIA - kolumna po prawej stronie bloga.

Można też kliknąć TUTAJ


Kontynuacja do PRAGI - 10 dni - zapowiedź

27 IX 2015 niedziela: Krzewina - MARIENTHAL - HIRSCHFELDE - 10,5 km

28 IX 2015 poniedziałek: HIRSCHFELDE - Zittau - HRADEK nad Nissou - 19 km

29 IX 2015 wtorek: HRADEK nad NISSOU - KRISTOFOVO UDOLI - 24 km

30 IX 2015 środa: KRISTOFOVO UDOLI - CESKY DUB - 18 km

1 X 2015 czwartek: CESKY DUB - MNIHOVO HRADISTE - 24 km

2 X 2015 piątek: MNIHOVO HRADISTE - MLADA BOLESLAV - 25 km

3 X 2015 sobota: MLADA BOLESLAV - BENATKY NAD JIZEROU - 18 km

4 X 2015 niedziela: BENATKY NAD JIZEROU - STARA BOLESLAV - 20 km

5 X 2015 poniedziałek: STARA BOLESLAV - PRAGA 1 - ok. 21 km

6 X 2015 wtorek: PRAGA 1 - PRAGA 2 - ok. 10 km - zwiedzanie i powrót



niedziela, 29 marca 2015

8 IV 2010 środa godz.18.00

BUEN CAMINO

w księgarni hiszpańskiej ELITE o godz. 18.00
i w Radio Rodzina 92 FM o godz. 21.30

Podczas spotkania Pan Grzegorz i Agata ROMAN opowiedzieli o swoim CAMINO FRANCES. Ich opowieść była ilustrowana zdjęciami. Opowiedzieli też o oznakowaniu polskich odcinków szlaku św.Jakuba. Spotkanie bardzo ciekawe i interesujące! W miłej atmosferze kawiarni-księgarni.



WIĘC CHODŹ, POMALUJ MÓJ SZLAK, NA ŻÓŁTO I NA NIEBIESKO...


A wieczorem:

21.30 Nasza comiesięczna audycja BUEN CAMINO w Radio Rodzina (92 FM).

Piosenka o malowaniu świata na żółto i na niebiesko TUTAJ.


niedziela, 22 marca 2015

28-29 III 2015 sobota - niedziela

Walne zebranie członków stwarzyszenia

"Przyjaciele Dróg Świętego Jakuba w Polsce"

w Sławkowie

Oto program na sobotę 28 marca 2015 r:

12:00 – 13:00 Przyjazd i rejestracja uczestników spotkania: Sławków, rest. Austeria, Rynek 4

13:30 Oficjalne rozpoczęcie spotkania, powitanie uczestników

15:00 Przejazd do SSM Niwa

15:30 Rozpoczęcie spotkania Członków i Sympatyków Stowarzyszenia „Przyjaciele Dróg św.

17:00 Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia „Przyjaciele Dróg św. Jakuba w Polsce”.

17:30 Drugi termin rozpoczęcia Walnego Zebrania. Osoby niezrzeszone i członkowie współpracujących organizacji mile widziani.

20:00 Kolacja

21:00 Opowieści z Drogi, prezentacje ze slajdami.

Program na niedzielę 29 marca 2015 r:

8:00 Śniadanie

9:00 Przejście do Sławkowa; okazja do uczestnictwa we mszy św., zwiedzanie miasta

środa, 11 marca 2015

22 III 2015 niedziela godz. 10.00
SIECHNICE - TRESTNO - WROCŁAW

Program

10.05 Wyjazd autobusem linii 900 z Galerii Dominikańskiej do Siechnic.

11.00 Msza św. w Siechnicach w kościele pw.Niepokalanego Serca NMP (ul.Kościelna 4) - w intencji fundatorów oznakowania szlaku św.Jakuba w gminie Siechnice.




12.00 - 13.00 Spotkanie z Panem Grzegorzem ROMANEM, pomysłodawcą i współtwórcą oznakowania.

12.30 Wymarsz na szlak biegnący do Wrocławia.

W przejściu uczestniczyło 5 osób a trasa liczyła ok. 16 km.

poniedziałek, 9 marca 2015

11 III 2015 środa godz. 18.00

BUEN CAMINO
w księgarni hiszpańskiej ELITE o godz. 18.00
i w Radio Rodzina 92 FM o godz. 21.30

Adres księgarni: ul.Szajnochy 5, wejście przez przejście w narożniku Placu Solnego.

Andrzej i Lucyna ZDEBIKOWIE niestety nie dojechali na to spotkanie. Było więc zastępstwo.

21.30 Comiesięczna audycja w Radio Rodzina (92 FM).


środa, 25 lutego 2015

9 III 2015 poniedziałek
LEŚNICA - ŚWIĘTE ok. 20 km

Trzecie w roku 2015 zimowe przejście.

Piesze przejście pielgrzymkowe szlakiem Via Regia z odpoczynkiem na zamku Wojnowice.

Program:

8.00 Msza św. w kościele pw.św.Jadwigi w Leśnicy.

8.30 Wyjście spod groty Matki Bożej z Lourdes, znajdującej się na dziedzińcu kościoła.

W przejściu brało udział 12 osób. Oto zdjęcia Andrzeja:



I jeszcze zdjęcia Wojtka: